Ford 7810 - Ontkoppeld niet goed, afstelling? of ander probleem?
Vandaag mijn Ford 7810 opgehaald uit de opslag. Een ritje van twee uur. Er vielen een aantal zaken op.Ik vond de achterbrug behoorlijk heet, vrij stroef schakelen en moeilijk terug schakelen. Toen ben ik wat gaan stoeien met het koppelingspedaal met stilstaande trekker en in de verschillende versnelling wat uitgeprobeerd. als ik het koppelingspedaal volledig intrap wil de trekker al een beetje gaan rollen als ik de eerste versnelling wil inschakelen dus was mijn conclusie dat de trekker niet goed ontkoppeld.
Het daadwerkelijke aangrijppunt dat de trekker gaat rijden is ergens midden in de totale slag van het pedaal.
Zou het louter de afstelling van het pedaal zijn, wat ik eigenlijk hoop of is er meer aan de hand?
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en wat nuttigs hierover kunnen zeggen?
Als eerste ga ik de afstelling van het pedaal aanpassen. Verder heb ik de trekker amper gebruikt sinds de aanschaf. 1 keer weggezet naar de opslag en vandaag weer opgehaald.
Alvast bedankt voor de eventuele reactie's
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden koppeling geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Schakelen van voor naar achteruit en vice versa deed ik altijd met vasthouden van de rem, dan gaat het goed, zonder rem is het zaak stil te staan, anders wordt het tanden poetsen.