Top of Flop: welk voedselkeuzelogo werkt écht?

Staatssecretaris Blokhuis zal dit jaar een beslissing nemen over een nieuw voedselkeuzelogo. Een Front-Of-Pack logo (FOP) moet het consumenten makkelijker maken om te kiezen voor gezond eten. Aan welke voorwaarden moet zo’n logo voldoen om echt effect te kunnen hebben op de volksgezondheid?

Michelle van Roost is levensmiddelentechnoloog en BGN-gewichtsconsulent. Manon van Eijsden is voedingskundige en epidemioloog. Sinds 2017 zijn zij werkzaam bij Voedingsjungle, een kennis- en communicatiebureau gespecialiseerd in voeding van kinderen. Ze schreven samen ook het boek Wegwijs in de voedingsjungle.
 Top of Flop: welk voedselkeuzelogo werkt écht? (foodlog.nl)

Staatssecretaris Blokhuis zal dit jaar een beslissing nemen over een nieuw voedselkeuzelogo. Een Front-Of-Pack logo (FOP) moet het consumenten makkelijker maken om te kiezen voor gezond eten. Aan welke voorwaarden moet zo’n logo voldoen om echt effect te kunnen hebben op de volksgezondheid? Michelle van Roost is levensmiddelentechnoloog en BGN-gewichtsconsulent. Manon van Eijsden is voedingskundige en epidemioloog. Sinds 2017 zijn zij werkzaam bij Voedingsjungle, een kennis- en communicatiebureau gespecialiseerd in voeding van kinderen. Ze schreven samen ook het boek Wegwijs in de voedingsjungle.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden logo , gezond , eten en boek geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!