Case International 1455 XL - Hoe moeten de remmen worden vervangen?

Beste,
Zoals mogelijk gemerkt ben ik bezig met het herspuiten/technisch oké maken van onze 1455XL. Nu ben ik bij de remmen aangekomen, waarbij ik de trompetten naar de Case IH lmb heb gebracht om deze te laten voorzien van nieuwe lagers en keerringen. Nu heb ik zelf de remhuizen van de trekker gehaald, waarbij het vermoeden er is dat de remmen op zijn. De handremschoenen zien er nog prima uit, alleen zou ik graag de remmen zelf willen controleren. Heeft iemand ervaring met het demonteren van het huis waar deze inzitten? Bij voorbaad dank
Koiter

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

InsaneNL
Als het goed is kan je de rem trommels zo van de as af schuiven, zijn alleen zware krengen dus heeft wat weerstand. Als de trommel er uit is wijst de rest zich ook vanzelf wel.
Koiter
@InsaneNL dank voor de reactie, als ik het goed zie zit er een slijtring/keerring loopvlak voor de segerring welke de trommel op de tandas houdt. Moet deze er afgehaalf worden? Of trek ik de complete as met trommel en al er uit?

(klik om te vergroten)

InsaneNL
Als ik de duitsers mag geloven trek je die er samen met de trommel af. 334647.forumromanum.com/member/forum/…

Deze bakken/remmen zij weer net wat anders als de oudere 300/3000 serie, zit stiekem nog best wat verschil in.
TTolner
Hoe heb je deze uiteindelijk uit elkaar gehaald? Ik moet komende winter ook de remmen loshebben.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden rem geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!