John Deere 6110 - Start plotseling niet meer.

Misschien kan iemand mij advies geven. Ik heb een John Deere model 6110 SE bouwjaar 2000. Sinds gisteren start deze niet meer, althans de motor slaat niet meer aan. De accu is gewoon vol en de startmotor draait goed rond, dus dat is niet het probleem. Ik heb al geprobeerd om deze voor te gloeien en na een aantal keren met een volle resreveaccu maar de motor weigert aan te slaan. Sinds ik er de laatste keer mee gereden heb werkte alles prima. Wie kan me advies geven waar ik dit probleem moet gaan zoeken ?
JohnDeerefan123

Reacties

stephan-inter
Zekering stuk van de stopzetter?
Komt af en toe voor en dan kan je 100 accu's proberen of 10 km slepen maar hij zal het nooit doen.
frank_mf
Tank bijna leeg en daardoor wellicht vuil in de filters? Heb ik bij de 6265 al 2x gehad dat de tank zo goed als leeg was gereden en het kleine zeefje in de opvoerpomp compleet dicht zat. Het klinkt voor mij ook als een brandstofprobleem.
JohnDeerefan123
Er komt ook geen rook uit de uitlaat tijdens het starten. Kan het ook niet zo zijn dat de motor geen diesel krijgt ? Normaliter komt er toch wat rook uit de uitlaat tijdens het rondgaan van de startmotor of is dit een foute redenering ?
+1
stephan-inter
@JohnDeerefan123 kan wel als je elektronische stopzetter stuk is of geen stroom krijgt.
+1
dennisbouter
Stopmagneet zou ik zeggen
nhfendt fan
@dennisbouter daar dacht ik ook aan
JohnDeerefan123
De tank is voor 80 % gevuld, maar door het feit dat er geen enkele rook uit de uitlaat komt denk ik aan een gebrek aan brandstof. Hoe kan ik dat controleren ?
JD3010
@JohnDeerefan123 ontluchten
+1
casejxu115
Stekkertje op de brandstofpomp moet 12 volt opstaan als je hem op contact hebt staan. Dit bedoelen ze met stopmagneet/stopzetter
stephan-inter
@casejxu115 daarom zei ik al dat de zekering waarschijnlijk stuk is. Komt wel eens voor
JohnDeerefan123
Ik zal de zekering controleren en het stekkertje op de brandstofpomp meten of daar 12V op staat bij ingeschakeld contact.
stephan-inter
@JohnDeerefan123 geheid dat hij het dan doet.
dennisbouter
@JohnDeerefan123 de stopmagneet zelf kan ook kapot zijn, dan is de zekering wel heel en staat er wel stroom op het stekkertje, maar krijgt toch geen brandstof
Ronald125
Controleer het terugslag klepje in de brandstofslang ook even. Links voor bij de cabine.
Deze willen ook wel eens kapot gaan, dan loopt je diesel terug.
Loopt het elektrische opvoer pompje wel als je de trekker op contact zet? Die willen ook wel eens kapot gaan.
+2
JohnDeerefan123
@Ronald125 Ronald. Bedankt voor je advies. Waar vind ik dat terugslagklepje en hoe kan ik het beste horen of de opvoerpomp werkt.? Bij voorbaat dank voor je hulp.
angelo-nabben
@JohnDeerefan123 mss de ontluchtingsschroef los draaien bij het filter.
Ronald125
@JohnDeerefan123 zoals ik al zei, links voor de cabine achter de zijkap.
Het pompje kun je horen lopen als het contact aanstaat. Anders trekker in de versnelling zetten en in de vooruit en de sleutel omdraaien. Dan zou de pomp ook moeten lopen
+1
spotmelker
Controleer of je opvoerpomp het doet door omkeerhandle in voor of achteruit te zetten en te 'starten. Dan moet je hem kunnen horen brommen. Doet die dat niet dan zit daar je probleem. Bij mij al een keer vastgelopen door sludge. Onder vloermat zit een luikje, daar kun je erbij.
van-engelenhoven
@spotmelker dit is de gouden tip hier een 6210 se en dit gebeurt ook om de haverklap
spotmelker
@van-engelenhoven als je bacteriegroei in de tank hebt dan demonteren en uitstomen anders blijft het kloten. En als je brandstoffilter rechts vlak onder de motorkap zit deze naar links vlak achter de brandstofpomp monteren en terugslagklep tussen filter en opvoerpomp. Hier start hij als nooit tevoren.

(klik om te vergroten)

van-engelenhoven
@spotmelker tank is vant zomer gedemonteerd en schoongemaakt. laats is dat opvoerpompje geupdated (volgens de smid), dus hopen dat het nu wel wil.
+1
roscho
Geen rook betekent dat er geen brandstof komt. Dat kan komen door een verstopt filter, maar dat denk ik niet, dan had je er de laatste keer bij het gebruik al wel iets van gemerkt.
Ik denk eerder aan de start/stopsolenoid. Dat is een elektrisch klepje dat de brandstof afsluit als je de sleutel terugdraait. Kan liggen aan de kabelverbinding (al eens gezien dat de bekabeling op een hoek van de cabine doorgesleten was, hetgeen uiteindelijk een brand opleverde), aan een zekering of stekkertje(s) aan de solenoid. Ik weet niet waar die dingen allemaal zitten bij jouw trekker.
JohnDeerefan123
Dank allen voor jullie nuttige tips. @ spotmelker. Als ik de omkeerhandel in voor- of achterruit zet en ik probeer te starten hoor ik de opvoerpomp niet brommen. Het terugslagklepje net voor het brandstoffilter heb ik ook gevonden. Als ik de rubberslang tussen terugslagklep en brandstoffilter even los koppel en de trekker probeer te starten dan moet er toch brandstof uit het slangetje komen. Als dat niet het geval is dan is de brandstof opvoerpomp kapot. Als dat het geval zou zijn dan vervang ik tevens het terugslagklepje. Is dat een goede manier om zeker te zijn dat daar het probleem ligt ??
spotmelker
@JohnDeerefan123 probeer eerst die 'brandstoftest' even te doen met omkeer in voor of achteruit. Dan hoeft de startmotor/motor niet rond, dat scheelt veel stroom. Komt er geen brandstof dan is het de opvoerpomp. Als je die ( net als hier) vol sludge aantreft kun je het beste de tank schoon (laten) maken anders leeft een nieuwe niet lang. Als je brandstoffilter net onder de motorkap (hoog) zit kun je die ook lager vlak achter de brandstofpomp (laten) plaatsen. Dan gaat de brandstofstroom wat makkelijker.
Kubota
Weet een van jullie toevallig welke zekering? Hetzelfde probleem met een 6320, en meet geen spanning op stekkertje bij brandstofpomp, de zekeringen van de motor er uit gehaald en doorgemeten, maar allemaal goed.
JD 6110
@Kubota staan er geen symbolen achter op de kap ?
Kubota
@JD 6110 zeker, zie foto hieronder.
Net in de handleiding opgezocht en het moet F04-11 zijn, samen met het opvoerpompje.
Haal ik deze zekering er uit dan stopt inderdaad het opvoerpompje, zekering er weer in maar nog geen spanning op de stopmagneet. Denk dat ik de bekabeling maar even na ga lopen. Wel vreemd, vorige week goed werkend aan de kant gezet en nu niets meer.

(klik om te vergroten)

Zekeringen
JD 6110
@Kubota kabel even volgen of stekkertje er opnieuw aan zetten. Hier bij een trekker als eens gehad dat ook de stroom in 1 keer weg was door een verkoolde kabel of stekker of platte/ doorgeschuurde beknelling. Zou eerst stekker los halen en daar meten. Dan ga je hoger op
Kubota
@JD 6110 het is gelukt.
Achterop waar de kabels de zekeringkast in komen een kabeltje kapot inderdaad
+1
JD 6110
@Kubota mooi. Hier achter de zekeringskast ook wel eens een draadje er uit gerammeld of hoe dan ook los gekomen..

Mooi dat het opgelost is😁👍
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden john deere , accu , motor , advies , startproblemen , startmotor , bouwjaar en john deere 6110 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!