International 744 - Toerenteller is kapot, hoe te repareren?
Ha Tf'ers,De toerenteller van onze 744 is kapot. 1 wijzer is afgebroken zoals te zien is op de foto. Nu wilde ik deze repareren en heb ik hem open gemaakt. Alleen ik weet niet precies wat er nu nog meer kapot is. Het pinnetje onder de wijzer en het pinnetje vanuit de motor zitten los van elkaar, hoe moet die overbrenging plaatsvinden? Bovendien zaten er 2 heel kleine ringetjes los in de klok, waar komen die vandaan?
Alvast bedankt!
Tim
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden kapot , toerenteller , motor , Repareren , afgebroken , overbrenging , international 744 , Klok en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
shop.delegro.nl/DEL-Tractor-Onderdelen-Deutz-Fendt…
De koppeling van de ingaande as en de wijzer gebeurt met een magneet hoe sneller het magneet ronddraait hoe meer deze de aluminium cup waar de wijzer aanzit meetrekt, aan de wijzer zit een veer die hem naar 0 wil drukken. Bij ieder toerental ontstaat er een evenwicht in de kracht tussen de veer en het magnetisme
Als je met accuboormachine of schroevendraaier aan de onderzijde van de teller draait doet hij het dan nog? Is er tenminste een aandrijving aanwezig, hoe die dan ook werkt. Als ik de foto goed bekijk zie je maar één wijzerpunt. Dit is of de toerenteller of voor de snelheid. Wat is voor jou belangrijk, toerental of snelheid. Gok blijft natuurlijk waar je de wijzer ten opzichte van het asje monteert. Dit bepaalt het juiste toerental of snelheid.
Kijken voor een "sloopteller" voor de wijzer OF investeren in een nieuwe.