Verkoop benzine- en dieselauto's verboden vanaf 2035 in Europese Unie - NieuwRechts.nl
Verkoop benzine- en dieselauto's verboden vanaf 2035 in Europese Unie - NieuwRechts.nl (nieuwrechts.nl)
Wie nog een benzine- of dieselauto wil kopen, moet dat in de komende tien jaar doen. Daarna zal het ten strengste verboden worden in de Europese Unie, op een kleine uitzondering na. Hiermee heeft het Europese Parlement definitief ingestemd. Het wetsvoorstel komt uit de koker van Eurocommissaris Frans Timmermans, die erg verheugd reageert. Maar kritiek is er ook. Eerder berichtte NieuwRechts dat de 'groene' energietransitie in Europa gepaard gaat met zware uitbuiting en kinderarbeid in Afrikaanse landen door grote mijnbedrijven. |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden timmermans , verkoop , kopen , europa , wetsvoorstel , uitbuiting en europese unie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Oud-Shell-manager Jules Kortenhorst had met het Rocky Mountain Institute (RMI) veel invloed op het Amerikaans regeringsbeleid voor stimulering van groene energie. Europa bootst de overheidssteun voor ondernemers na. „Bedrijven zorgen voor een versnelde omslag: zon- en windenergie zijn nu al goedkoper dan fossiele brandstoffen”, zegt Kortenhorst, nu ook weer actief in Nederland.
Wat wordt de volgende grote technologische doorbraak?
„Een belangrijk omslagpunt is nabij waarop elektrische auto’s breed goedkoper worden dan de verbrandingsmotor. Kijk, autoproducenten weten dit al langer. Toen ik zag dat Mercedes en BMW hun productielijnen planden te gaan ombouwen, en GM zei in 2035 alleen elektrische auto’s te maken, wist ik genoeg: dit is een ongekende omslag. Daar zitten we nu. Autobedrijven kijken er vooral heel zakelijk naar, VW vanwege zijn dieselgate wellicht nog wat scherper. Modellen van batterijauto’s worden goedkoper, ze zijn stil, makkelijker te onderhouden. Dat telt mee voor bedrijven, naast het milieu. En het probleem van het beperkte bereik verandert snel: ik kan met mijn Tesla 300 mijl rijden voordat ik moet opladen.”
(klik om te vergroten)