Fendt 306 LSA - LMS-schakeling
HalloDe S van onze 306 werkt niet meer, ik heb het dashbord al open gemaakt en het relais klikt wel. Als ik bij de zekeringen ga kijken zie ik wel geen extra signaal als ik de knop ingedrukt houd. Mijn vraag is, is de S-schakeling gezekerd? En wat zou er nog fout kunnen zijn?
Als ik naar de versnellingsbak kijk zie ik links een rond huis dat er tegen geschroefd is, en er komen enkele draden toe, is dit dan het mechanische deel van de schakeling?
Alvast bedankt
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Weet je heel zeker dat het niks uit maakt in de snelheid.? de lampjes van de "s" versnelling willen nogal een keertje stuk gaan!
ja, bij ons het het lampje ook stuk, maar doet het nog wel.
Ja bij ons zowel op de 305 als op de 306 lampjes stuk. Dacht ook eerst dat ie het nie meer deed, maar bleek alleen het lampje te zijn.
Ik heb overigens wel eens gehad dat je het relais/electromagneet wel hoorde/voelde maar dat door een vervuilde zekering de electromagneet niet krachtig genoeg was. Contactspray deed 'wonderen'.
P.S.: Ook bij mij rode lampje defect.
Hebben wij bij onze 307LS ook gehad. Achter onder de kabine, achter de plaat met de hydrauliekkoppelingen, zitten twee stekkerverbindingen (bij ons een rode en een witte). Een van deze twee bevat ook de electrische verbinding van de magneetschakeling (het ronde huis tegen de zijkant van de versnellingsbak) en had bij ons een slecht contact. Contacten schoon gemaakt en contactspray gebruikt, probleem verholpen. Succes.
Hiermee kun je in de 1, 2 en 3 de snelheid variëren
Dit is de drietraps-tussenbak.
Iedere "gewone" versnelling heeft een 'Langzaam' , 'Midden' en 'Snel'-stand.
Vergelijk baar met HiLo op een fiat ( Maar de tussenbak op en Fendt is alleen met gebruik van het koppelingspedaal te bedienen).
Doet de "S" het alweer?