Fendt 415 - gebruikersmening
zijn er zaken die ik moet weten (of miss niet weten als ik een fendt 415 wil aanschaffen.. de verkopers spreken alleen maar goed. maar ik wil ook de mening weten van de gebruikers ik dank jullie vriendelijk voor je reactie !De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
en wat siebenga al zegt hij is nie zwaar. al hadden wij 1000kg voorop vandaag hij ging mooi op de achterbenen
En een frontgewicht van 1000 kg kun je er ook zo uitgooien als je het gewicht niet nodig hebt. Dat bespaart weer brandstof en banden.
maar ik denk niet dat de 415 het leuk vind om, een winter lang voor een 4 schaar ploeg te staan in de zware klei.
terwijl die het voor z'n pk's makkelijk zou moeten kunnen.
Het kan gewoon. In telekranen ligt al tig jaren een 4 cilinder van 200 pk of meer.
En denk eens aan auto's? Die worden anders belast maar de zuigers en andere draaiende delen brengen gewoon hun pk's over.
Maar zo praatte men vroeger ook over b.v. een 307 LSA met turbo.....
Als Deutz het maak dan is het echt geen troep. De 412 deed het toch ook goed?
Pk=Vermogenxtoerental toch? (of praat ik nu heel raar?)
en toepassingen als een telekraan zijn stationaire toepassingen, waarbij onder andere het inbouwformaat van de radiateur er niet zoveel toe doet.
Maar op zijn tenen lopen wil ik het niet noemen, ongetwijfeld aan de grens van zijn mogelijkheden, maar nog niet over die grens heen
Maar nogmaals, de bewezen motor van de 400's is aangepast en nu halen ze er 150 pk uit ipv 125, dat is toch geen probleem?
Een 900 haalt 220 tot 360 pk uit 7,14 liter.
30,8 tot 50,42 pk/liter.
Dus in verhouding valt het ook wel mee.
CVT / 6700 kg
Jd 7530 / 6622 kg
Fendt 820 / 6200
200 kg per kant vind je ook amper weer.
maar de hele bouw van de trekker is gewoon de mindere van een 6 pitter. wat ploegen op de klei beterft.
dan heb je nog eigengewicht (hierboven al genoemd)
en de vooras. die zal denk wel lichter wezen...? denk erom dat die met ploegen ook op z'n mieter krijgt.
Niet dat je dan net zo zwaar bent als een JD of Steyr zonder die optie's maar omdat jullie die 500 kg gewoon missen .
Krom vergelijk ook want de motor is nagenoeg identiek als van sommige Fendt trekkers.
Vergelijken kan pas zoals bijvoorbeeld DLG dat doet. Denk aan variabelen zoals: gewichtsverdeling, banden, bandenspanning, afstelling, grondsoort enz enz enz.
@siebenga, hoe kom je aan die informatie? wand die klopt dus van geen kant.
een klant van ons heeft een Same iron 165 en en Same continuo (TTV,vario) die zegt ook dat de 165 veel sneller is met het optrekken dan de vario.
klopt dat robin dat ik vanmiddag op die 7530 het gewicht van 12,500kg stond ( typeplaatje)
Dan Schlepper en het type selecteren.
(heb ik niet zelf mee gemaakt, maar zo gaan de verhalen)
Misschien kan mengeledriver vertellen wat het werkelijke gewicht is van de fendt? die 6200kg gaat er bij mij voorlopig nog niet in.
(dat had ik allang gedaan, want daar komt mijn 7185kg namelijk ook vandaan...... )
btw heb trekkermag sinds vorige maand dus dat komt wel in orde.. hebben al een 930 dus zwaar werk zal niet voor de 415 zijn. die komt voor de lichte bewerkingen en fijnere werkjes.. miss komen er brede lagedrukbanden onder.. zie bv kanters graszoden..
en het blijft momenteel bij dromen, wel wijzer dromen
en de jd weegt din 6620kg, 2 minder als op tractordata dus
fresheliciouss - 19 uur geleden
euhm, dankje voor de info
btw heb trekkermag sinds vorige maand dus dat komt wel in orde.. hebben al een 930 dus zwaar werk zal niet voor de 415 zijn
Dus dat gewichtblok in de fronthef hangen is toch geen probleem voor die paar keer dat het nodig is.
Het is een trekker "voor erbij", geen hoofdtrekker.
maar het schept wel een goed beeld van de trekker.. fijn werk. hij moet het gat dichten tussen 260v 270v 308c (staat altijd aan zodesteker) en dan ineens 930 , is een kleine opening niewaar. en die 1056 mag stillaan plaatsmaken, weliswaar zeer handige en betrouwbare trekkers
ik weet niet wat het probleem is? fendt blijkt gewoon een zware trekker te zijn, de feiten liegen er niet om. Of dit nu goed of slecht is kan ik niet zeggen, alles heeft zijn voor en nadelen. een lichte trekker kan mooi zijn, want je kun altijd gewicht bij hangen, maar onder andere wielgewichten en water in de banden is verre van ideaal, dit komt ontzettend op je remmen aan.
heb jij wel eens gelet op de velgen van een amerikaanse jd?
tractorfan.nl/picture/287696/
tractorfan.nl/picture/214006/