Massey Ferguson 3060 - Start niet
Mijn mf 3060 wil niet starten doet geen boe of bah. Dag aan de lading gehad, 2 lampjes branden op desbord, maar geeft geen kik, moet ik het nu zoeken bij de startmotor of in het contactslot? Wie heeft een tip?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Kan zijn dat hij dan ook nog altijd niet start hoor, maar in vele gevallen start hij dan.
Je kan ook eens meten op de starter of het contactslot werkt. als het contactslot werkt, dan krijg je op de starter stroom ... anders niks
Kijk ook of de (dikke) accukabels en klemmen nog goed vast zitten en/of ze goed stroomcontact maken (roestvorming).
En waar moet dat draadje dan aan!???
Aan de plus EN????
Zoveel draad heeft hij niet.
De schakelaar die je indrukt als je de koppeling indrukt om te starten wil ook wel eens stuk gaan.
Probeer de koppeling eens zo ver je kan in te drukken onder het starten.
Met de schroevendraaier starten, dan werkt de autotronic niet en blijft hij in de lage versnelling staan
Inderdaad kan dit ook, zorg wel voor een vaste hand en echt opletten hoe je het doet...
Zorg ook dat de tractor in zijn vrij staat....
In tegenstelling tot de reatie hierboven:
Dit kan nooit!
Plus en min doorverbinden = kortsluiting!
P.S.:
Hilbert van der Berg heeft het goed omschreven, maar laat het je eerst maar een keer voordoen.
Als je batterij is ingestort, dan geeft deze helemaal niets meer. Dan gaat er zelfs gaan lampje meer branden op het dashbord.
Hoe kun je met een plastic hamer nu serieuze tikken (dat heb je wel geschreven) geven?
Voor de rest zal ik het maar laten in deze kerstperiode, waar je vriendelijk voor elkaar moet zijn.
wie weet......
Om daar stroom te krijgen moet je de contactsleutel wel op de startstand houden.
Mooi.
Zitten er nog meer startbeveiligingen/onderbrekers op zo'n M.F.?
Denk aan de stand van versnellingshendel. Aftakas in neutraal etcetera?
Zijn alle zekeringen intact en maken ze goed contact in de houder?
krijg je geen spanning op de draad bij de veiligheidsschakelaar als je het contactslot op starten houd dan is het contactslot kapot.
er zit bij een 300/3000/3100/3600 serie trekker geen zekering tussen accu-startmotor-contactslot-veiligheidsschakelaar.
als de aftakas ingeschakeld staat kun je de trekker gewoon starten, allen knippert dan het waarschuwingslampje op het dachboard.
En gaat bij goed werkende schakelaar de aftakas niet aan (autotronic en datatronic)
er zijn 2 verschillende uitvoeringen van deze stekkers.
de versie aan de cabine kunnen idd wel eens problemen opleveren, die met de stekkers boven de motor is vrijwel storing loos.
de autotronic zorgt er altijd voor dat de PTO niet ingeschakeld wordt tijden of na het starten.
een simpelere electronic (economic) versie weet ik zo niet maar hier zou het best kunnen dat de PTO wel inschakeld zodra er oliedruk is.