Case International 685 (XL) - gezocht technische info en wetenswaardigheden

hoi allen,

ik heb al vele vragen gesteld en ben al flink geholpen. toch nog weer een nieuw probleem waar ik tegen aan ben gelopen.

ik wil een international (case) voor een 7 tons kieper. nu heb ik een case 685 xl gevonden.
graag wil ik technische gegevens nazoeken van case internationals (serienummers, motortype, vermogen ed. waar zijn deze te vinden op het internet?
(voor internationals gebruik ik onderstaande link.
ihace.de/inhalt.htm/)

weet iemand ook waar de serienummers zijn te vinden op deze trekker (of is het net zoals bij de internatonal)?

weet iemand nog bijzonderheden over dit type trekker te vertellen?

alvast dank voor al jullie hulp.

groetjes

wim
zweer

Reacties

erik9831
ben je hier ook iets mee ?

konedata.net/Traktorit/caseih485.htm/
Fast Eddy
Het is een Engelse Inter. De versnellingspoken zitten links ipv rechts. Er zit een hi/lo (T.A.) op en ik weet niet of daar veel problemen mee zijn. Het schijnt dat die Engelse Inters niet de beste trekkers zijn.
inter633733
Het schakelen is wel erg wennen. Als ik jou was zou ik eerder voor een duitse (Case) International 743XL/745XL/ 844Xl gaan of natuurlijk een 856XL Turbo
MF65
Prima trekkers. Ze zijn korter en lichter gebouwd dan de Duitse serie. Voordeel is dat ze 40 km lopen en zoals boven vermeld TA. Er zit standaard geen remventiel op. Het links schakelen went snel, er zit echter geen omkeer pook op en dat is vooral bij het maaien irritant.
zweer
hoi allemaal,

dank voor jullie informatie.
ik begrijp niet alles wat jullie schrijven. dus ik ga weer schrijven.

ik heb ervaring met het rijden op de oude cormickjes (d219 en 439) en 1x 5 min op 744 gereden, die ik eigenlijk wilde kopen.

TA staat voor hoge en lage giering? die pook leek gewoon links onder te zitten waar ze bij de duitse serie ook zitten. er zit stuurversnelling op, leek het en die zit op dezelfde plek als bij een 744/844.
wat bedoel je precies met spiegelen.
is een remventiel voor hydraulisch remmen makkelijk te laten maken? ik heb een 7.5 tons kipper gekocht, en dan kan een hydraulisch remventiel wel handig zijn.
wat is een omkeerpook precies?

is de trekker verder geheel mechanisch, net zoals de 744 ed
van duitse makelaardij?

graag jullie hulp

groetjes

wim
visboer
hallo,

Wij hebben al 22 jaar een 685Xl en hebben er aardig schik van. Wij hebben in al die jaren zelf 2500 uur mee gereden toen we hem kochten zat er 4000 uur op de klok alleen 1keer problemen gehad met de koppeling verder weinig aan gehad keer nieuwe accu maar dat hou je toch, maar hij doet bij ons ook niet echt zwaar werk af en toe voor kipkar, cultivator en nog een paar dingen. Alleen 1 ding dat is miss alleen bij ons zo bij kouder weer start tie slecht.

ps. verder zeer compacte trekkertje.
zweer
@visboer,
dank voor je reactie.
is alles mechanisch van de trekker?
weet je toevallig waar het serienummer in het chassis is geslagen?
groet
wim
Corne S
Ta is een haasje schildpadje op elke versnelling. Deze kun je onder belasting schakelen zonder koppeling. We hebben bij onze 585 een paar keer het schakelaartje kapot gehad en de magneetspoel. Ta is volgens mij een optie.

links schakelen went vrij snel. Even kijken of de koppeling nog goed is, is bij ons al diverse keren vervangen. Ook even de remmen controleren of ze beide op dezelfde hoogte remmen.

Heb je al een trekker op het hoog?
S.R.Bouma
@Corne S hallo waar kan ik info vinden over deze magneetspoel....en wat kost hij ongeveer.
Mvg Sale Bouma
Corne S
@S.R.Bouma

Geen idee. Toen de trekker bij de garage laten repareren. Zit aan de onderkant van de bak. Via het cnh onderdelen programma kun je hem wel vinden.
Ik zou hem eerst ohms na meten. Schakelaar op het koppelingspedaal heeft er ook mee te maken.
S.R.Bouma
@Corne S dank je
Fast Eddy
Controleer ook of de besturing niet teveel speling heeft.
Ze hebben een kleine draaicirkel. Maar ze stuiteren snel op de weg en zijn zenuwachting in de besturing op de weg.
SJB533
@inter633733
Dat links schakelen heb je zo onder de knie! Heb je met een paar minuten al door, dus dat is een drogreden om een 85'er te laten staan.

@zweer
Veel kan ik je niet vertellen over een 685XL, maar zelf heb ik met een 485 XL gewerkt. Dat is de driecilinder uit de 85XL-serie. Deze trekkers zijn in niets te vergelijken met een Duits/Franse XL. Ze zijn veel compacter. Zelfs het interieur lijkt compacter. Op zich wel een leuk trekkertje, al had ik het idee, dat hij een beetje wankel zou kunnen zijn. Leek mij nogal hoog in verhouding tot de breedte. Heb overigens heel veel plezier aan de trekker beleefd.

Ik weet zo niet, hoe het met de serienummers zit. Zou eigenlijk het IH-boek over de Engelse fabrieken nog eens moeten hebben. De bovengrens. Is wat mij bbetreft de 685. Daarboven zou de achterbrug zwaarder moeten zijn, maar is dat domweg niet.
zweer
hoi allemaal,
dank voor jullie reacties. ik heb er veel aan gehad.

@corne, ik had er 1 op het oog, bij een dealer, maar die is inmiddels verkocht.
is jammer.
maar de compactheid is voor mij wel handig, dus ga zeker rondkijken.
jordi 1455
@SJB533serienummers staan op internet.
tractordata.com/farm-tractors/001/…
S.R.Bouma
Graag gegevens over de case int. 485xl
TA magneetspoel......waar kan ik dit vinden?
S.R.Bouma
Gevraagd voor een case int.485xl
De korte zijkappen bij de motor.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!