Renault 90-34 TX - problemen hydrauliek en versnelling
Bete TfBij onze 90-34 werken de hef en hydrauliek traag als de trekker koud is. Bijvoorbeeld als je de hendel van de hef omhoog doet duurt het een tijdje voordat de hef omhoog gaat, hetzelfde gebeurd bij de hydrauliek. Waar zou dit aan kunnen liggen?
En de hendel van de voor en achteruit springt soms uit de versnelling iemand een idee waar dat aan ligt?
Alvast bedankt, Case5130
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
En het uit de versnelling springen wil waarschijnlijk zeggen dat je synchromesh ringen versleten zijn, of je schakelvork. Dat is wss een iets grotere operatie.
Het aanzuigfilter lijkt me in dit geval zeker zo onderhoudsbehoeftig.
Daarnaast: Hoe is de staat van de olie?
Filters controleren.
Pomp capaciteit meten bij bedrijfs temperatuur.
Ben je bij het verversen van de achterbrug nooit geen ijzeren blokje tegen gekomen ?
Schakeld de omkeer er wel goed in ?
Vaak gaan de boutjes los zitten van de steun aan de bak waar de kabel aan zit.
Hoeveel uur heeft de trekker en wat zijn de werkzaamheden ?
@pino dat de trekker minder heft heb ik niet gemerkt en met omkeren staan we meestal met de trekker
Het is ook geen schande met deze uren stand.
Mooi klusje van een paar dagen.
Toch zou ik even de pomp opbrengst laten meten , om dingen uit te sluiten.