Fendt 307 C - waarop letten bij aanschaf tweedehands
Ik overweeg een 2e hands 307c aan te schaffen. Waarop letten bij aankoop ? De tractor is van 2001 en heeft 8000 uren op teller staan. Wat is de handelswaarde ? Graag een indicatie !Bij voorbaat dank voor uw antwoord. M.vr.gr.Theo
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Een slechte koppeling. Maar ze hebben wel een vloeistofkoppeling.
Er zijn hier en daar tractoren waar ze gaten geboord hebben in het huis.
Het zou hierdoor verbeterd zijn, maar nog niet afdoende.
Waardoor hij te warm kan worden ; hierdoor veel slijtage enz ; door de warmte wat beter af te voeren kan de slijtage iets beperkt worden . ( Vandaar die koelgaten )
Deze koppeling is kleiner dan de modellen ervoor, omdat er niet meer ruimte was, daarom gaan ze kapot. Dit probleem heeft Fendt heel veel jaren ervoor ook gehad, maar dat waren ze waarschijnlijk al vergeten toen ze met deze modellen kwamen.
Bij welk type was dat als ik vragen mag?
Nee, dat is eigenlijk complete onzin! De koppeling mag alleen worden gebruikt om versnellingen te schakelen. Dit moet beheerst en liefst zo kort mogelijk slippend gebeuren. Afgezien van rangeerwerk, wat wel met slippende koppeling mag/moet, moet het pedaal zo snel mogelijk 'met rust worden gelaten'.
De koppeling van deze Fendt serie blijkt ondermaats, maar het is voornamelijk de rijstijl van de "chauffeur" die de levensduur bepaalt.
P.S.: Er zou niets mis zijn met de koppeling van deze serie als deze gecombineerd was met een ongesynchroniseerde versnellingsbak. Nu kan, als men wil, zonder (voldoende) af te remmen (tot stilstand) van voor naar achteruit ( en v.v.) geschakeld worden waar dan ook gretig misbruik van wordt gemaakt. De koppelingsplaat krijgt daarbij de functie van rem, met voornoemde storingen als gevolg.
Wie denkt dat dat allemaal best kan zal de aanstaande reparatie ook wel best kunnen betalen