Fiat 680 - koppelingsplaat rijden vervangen

Geachte forum leden Ik zou graag informatie hebben voor het repareren van de koppeling van een fiat 680H heeft iemand daar een handboek van of aanwijzingen waar ik op moet letten bij het demonteren /afstellen
edewaele1

Reacties

edewaele1
Heel veel dank voor uw snelle reactie Ik ga er dinsdag morgen aan beginnen ik zal mijn ervaringen met deze reparatie hier posten dat is altijd leuk voor de andere
leden ik ben benieuwd hoe het verloopt
nogmaals veel dank
e de waele
valmet6400power
@edewaele1

Welkom op de site in ieder geval en succes met de operatie!
edewaele1
Hallo forumleden
Ik heb de druk groep eens bestudeerd en ik zie als ik deze demonteer dat de rij koppelingsplaat nog in de drukgroep blijft zitten als de drukgroep van het vliegwiel is gedemonteerd Weet iemand hoe het nu verder gaat want deze moet er dus uit gehaald worden Misschien zijn er monteurs of andere sleutelaars die dat weten of die dat al eens hebben gedaan Ik ben benieuwd
edewaele1
Hallo forumleden
Zoals ik heb vermeld is de fiat gesplitst het ging eigenlijk best wel goed De drie bovenste bouten bij het splitsing gedeelde van de moter/versnellingsbak Konden we niet bij Maar door de koppelingskabel en de aftakaskabel los te maken konden we de cabine lichten (25 cm)zodat we toch bij de bouten konden om los te draaien Nog wel een grapje om te melden De delen kwamen niet van elkaar omdat de voorwiel aandrijving in stond wij maar trekken Maar dat was snel opgelost NU gaan we nog wat onderdelen bestellen en dan deze weer samen stellen volgende week meld ik me weer heb ook wat fotos geplaatst op het forum
e de waele
Wimsumar
Beste EdeWaele1:
Quote @edewaele1:
grapje

Niet vergeten de vooras met houten blokken te blokkeren zodat de motor niet om kan vallen op de schommelas.
radium45
How us, ik las het topic verkeerd... Koppelingplaat RIJDEND vervangen...
Wimsumar
Beste Radium45 :
Quote @radium45:
topic verkeer...

Huhhhh, how us,.... welk verkeerstopic? :?
radium45
@Wimsumar ontbrekende klinker toegevoegd.
edewaele1
Geachte forum leden
Nu heb ik jullie echt nodig ,Ik wou de onderdelen voor de fiat bestellen maar ik kreeg te horen dat de schuifbus met het druklager voor de rijplaat (dat is een geheel) niet meer te leveren is Weet iemand op het forum waar ik ergens terecht kan voor deze stukken Volgens mij moet dit toch wel te leveren zijn Het druklager van de Rijplaat zit vast aan de schuif bus dat is een geheel en dit lager is stuk Dus ik moet wel Heeft iemand daar al een oplossing voor bedacht Of is dit toch ergens te bestellen
edewaele1
Geachte forumleden
De trekker zit weer in elkaar de koppeling werkt weer goed maar nu heb ik een probleem met de hydraulische besturing de trekker zwabert over de weg hij is niet stuurvast waarschijnlijk zit er nog lucht in het systeem ik heb de trekker aan de voorkant opgecrict en het stuur naar links en rechts gedraait tot de aanslagen maar dat heeft niet geholpen Is er een speciale manier om deze te ontluchten vooral de stuurcilinder e de waele
edewaele1
Geachte forum leden
Is er een speciale mannier om bij deze trekker de hydralische stuur inrichting te ontluchten vooral de stuur clinder De trekker zwabert over de weg
e de waele
Wimsumar
Beste EdeWaele1:
Quote @edewaele1:
niet stuurvast

Zit er niet grote speling op de stuurkogels/cilinderbevestiging?
(Ik herinner me dat bij de FIAT-680 van buren de stuurcilinder losviel door een versleten stuurkogel).
edewaele1
Nee hoor dat is allemaal goed Volgens mij zit er nog lucht in de stuurcilinder Hoe krijg je dit er uit is mijn vraag
Is daar een speciale handeling voor nodig ??
De eigenaar zegt dat daar moterolie in moet????
Kan dat kloppen of moet er een anders soort olie is
e de waele
Wimsumar
Beste EdeWaele:
Quote @edewaele1:
lucht in de stuurcilinder

Ja, dat kan kloppen. Ik heb vanmiddag even bij de FIAT-680 van de buurman gekeken. De olieleidingen zitten aan zijkant en onderzijde van de cilinder. Daarom kan ingesloten lucht niet optimaal uitgedreven worden. De cilinder losnemen en dan met de leidingaansluitingen omhoog stuurbewegingen maken zal vermoedelijk de oplossing zijn.

P.S.:Kijk ook even naar het filter van het hydraulisch-stuursysteem.

pdf blz 4 (400 uur onderhoudschem) Afbeelding 27:

tracteurs-someca.fr/docs/680_plan.pdf/
radium45
Quote @edewaele1:
De eigenaar zegt dat daar moterolie in moet????

Oliesoort is niet zo van belang. Hier doe ik er altijd hydrauliek olie op. HDZ 35 of 46. Maar een motorolie kan ook.
johan12313123
Heeft iemand de documenten die @Wimsumar doorgaf nog beschikbaar? Inmiddels is de website niet meer online. Ik hoor het graag
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!