Heeft iemand ervaring of tips voor een new holland super hayliner 68 ?

Ik heb een new holland super hayliner 68 gekocht en na een kleine 800 pakjes en 20 kapotte breekbouten vraag ik mij af hoe het komt dat het gat in het vliegwiel waar de breekbout door moet is uitgesleten. ook zie ik dat de invoertanden niet even lang zijn. weet iemand of dit zo hoort en waar dan juist de langste tand moet staan? alvast bedankt
fendtje307

Reacties

reddream
Als je uitgesleten gaten hebt rammelt en slaat de breekbout binnen de kortste keren kapot
nhmonteur
De gaten voor de breekbout moeten inderdaad netjes recht zijn, anders word elke keer je breekbout kapot geslagen. Kijk verder ook eens of de beveiliging van de naalden bog goed staat, of de rem van de knopers. Misschien dat deze zorgen voor de vele kapotte breekbouten
jd user
Vroeger heb ik ook zo'n type pers gehad.Je kan er mooie pakken mee persen,mits je niet te dikke wiersen hebt.Ze hebben niet veel capaciteit,omdat die schuine driehoek van de invoer ervoor zit.
Blijkbaar zit er teveel ruimte op dit gebeuren.DEze lagers kun je nog krijgen ,en makkelijk monteren.Toen des tijds heb ik mijn pers alle lagers vervangen.zelfs de twee grote van de perswagen.en de kleine afstellager aan de linkerkant in dat zijgleufje.DEze is ovaal en kun je met sleutel 17 geloof ik afstellen.Bij teveel speling perst het ook voor geen meter en gaat alles klapperen.De afstelling van je pakvulling kun je heel mooi krijgen.De stand van de invoernaalden is een secuur werkje ,waarbij de naalden wel juist moeten staan.Want die bepalen de pakvulling links en rechts.Staat het een klein beetje scheef ,dan leid dit tot kromme pakken.
+1
jd user
En die breekbout moet je gewoon proberen een bout m10 erin te doen.Want ze zijn zó door.
Wat ook kan is m8 x 10,9 .waarschijnlijk heb je nu 6,8 of 8,8 .Het verklaard wel waarom het gat uitgesleten is.gewoon wat zwaarder ,want anders kun je constant boutjes blijven vervangen
echte844
Mijn ervaring is dat er vaak gewone bouten gebruikt worden dan moet je blij zijn als je er 100 pakken mee perst.
Ik heb voor 2 jaar terug bij mijn NH 270 de stalen bus in het vliegwiel er uit getikt en andersom er in gezet en het gat in de meenemer uitgeboord en een stalen pijpje in gelast.
Tevens heb ik vanaf dat moment originele NH breekbouten gebruikt en heb bijvoorbeeld dit jaar 1500 pakjes met 1 breekbout gedaan.
als je recht balen krijgt moet je alles laten zoals het is en niet aan de vingers komen.
fiatteam
Veel mensen hebben zo hun pers al gesloopt "ach breekbout.. boeiend.. te duur, dan maar een gewone"

Er hoort gewoon een breekbout in.

Simpele oplossing, Bussen wisselen, probleem opgelost.
echte844
Probleem. voor dit type zijn geen bussen meer te krijgen dus effe zelf maken.
fendtje307
@echte844 weet jij toevallig de juiste maten voor dat busje?
fiatteam
@fendtje307 Oude eruit, dan weet je de buitenmaat al, dan pak je een NH breekbout en die meet je, dan weet je de binnenkant. Letop komt nogal secuur.
josblom50
Controleer ook de speling op het vliegwiellager, anders moet de breekbout ook het vliegwiel op zijn plaats houden. Breekbout sterkte10.9 is een goed idee, maar M10 minder. .
redeagle14
En vooral er voor zorgen dat de bout wordt vastgedraaid. Een losse bout breekt sneller.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden Breekbout , vliegwiel en speling geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!